Portrait     Dipl.-Ing. Dr. Markus Weninger, BSc

Address: Altenberger Straße 69, 4040 Linz, Austria
Building: Computer Science Building (SP3) Room: 210
Phone: + 43-732-2468-4361
Fax: + 43-732-2468-4345
Email: markus.weninger@jku.at

About

Ich begann meine Informatikausbildung an der Höheren Technischen Bundeslehranstalt Leonding für EDV und Organisation.
Danach absolvierte ich das Bachelorstudium Informatik und das Masterstudium Computer Science mit Schwerpunkt Software Engineering an der Johannes Kepler Universität (JKU) Linz.
Während meines Masterstudiums sammelte ich bereits erste Forschungserfahrung am Institut für Systemsoftware, wo ich mich mit dem Aufbereiten von Speicherüberwachungsdaten beschäftigte. Aus dieser Forschung ging anschließend meine Dissertation zum Thema Trace-basierte Speicheranalyse hervor.
Seit meinem Dissertationsabschluss 2021 arbeite ich als Senior Lecturer im Bereich Computer Science an der JKU und vereine dort im Unterrichten von Fächern wie Softwareentwicklung oder Compilerbau meine zwei großen Leidenschaften: Informatik und Lehre.
Neben der universitären Lehre halte ich noch zahlreiche Workshops für Kinder und Jugendliche (und gelegentlich auch andere Altersgruppen).
Neben meiner Lehrtätigkeit betreibe ich Forschung rund um die Themen Programmanalyse und Codemodifikation, Programmverständnis sowie Programmvisualisierungen; vorwiegend in den Bereichen Software and Performance Monitoring sowie Software Engineering Education.

Teaching

Teaching History

Lectures

2025 SS

2024 WS

2024 SS

2023 WS

2023 SS

2022 WS

2022 SS

2021 WS

2021 SS

2020 WS

2020 SS

2019 WS

2019 SS

2018 WS

2018 SS

2017 WS

Theses

Some open projects might be found in the list of open projects given out by the SSW.

Please contact me via e-mail or visit me in my office if you are interested in a thesis / project.

Supervised Bachelor Theses

36 bachelor theses

In Progress

  1. (31) Oktober 2024: Utility Functions for Kotlin Compiler IR Generation
    (Mario Birmili)
  2. (32) März 2025: A Kotlin Multiplatform Compiler Plugin to Record Method Execution Times as OpenTelemetry Traces
    (Fabian Schoenberger)
  3. (33) März 2025: Kotlin Compiler IR Visualizer
    (David Weinstabl)
  4. (34) März 2025: A DSL for Fluent Kotlin Compiler IR Generation
    (Lorenz Bader)
  5. (35) März 2025: Context-Aware LLM Chatbots to Support Students in Solving Coding Exercises
    (Lukas Werner)
  6. (36) Mai 2025: Context-Aware LLM Chatbots to Support Students in Solving Coding Exercises
    (Nico Schuster)

Finished

  1. (1) 2017: Visualization of Heap Object Trends
    (Lukas Makor)
  2. (2) 2018: Utilizing Memory-mapped Files in AntTracks to Reduce Memory Overhead
    (Felix Batusic)
  3. (3) 2018: Extending AntTracks with Tagging Functionality for Time Window Highlighting
    (Markus Mülleder)
  4. (4) 2019: HPROF Heap Dump File Support for AntTracks
    (Jakob Faschinger)
  5. (5) 2019: Memory Analysis on the Object-level using JVMTI Object Tagging and Heap Dumps
    (Thomas Sulzbacher)
  6. (6) 2019: Automatic Generation of Introspection Guards
    (Alexander Endtmayer)
  7. (7) 2021: Shape-based Image Editor
    (Michael Genser)
  8. (8) 2021: Coco/R Extension for Visual Studio Code: Syntax Highlighting and Workflow-supporting Features
    (Byambabayar Altangerel)
  9. (9) 2021: A Web-based Tool to Post-process and Format Batches of Exam Submissions
    (Tim Seferagic)
  10. (10) 2021: A C# Tool to Post-process and Format Batches of Exam Submissions
    (Wolfgang Irrgeher)
  11. (11) 2021: JVM Deployer: Automated Service for Providing State-of-the-Art Java Virtual Machines
    (Lukas Moritz)
  12. (12) 2022: Typinator: Windows Application for Automatic Text Expansion
    (Simon Primetzhofer)
  13. (13) 2022: Global Warming Scoring Solution for Sustainable Investment
    (Stefan Haslhofer)
  14. (14) 2022: Kubernetes Attack Catalog
    (Carina Hauber)
  15. (15) 2022: Synchronized Timeline View for Memory Cities
    (Kaan Baylan)
  16. (16) 2022: New Exam Question Types for the Online Examination System Xaminer
    (Marks Osipovs)
  17. (17) 2022: Online Memory City Visualization Tool
    (Daniel Raso)
  18. (18) 2022: Fill-in-the-blanks Questions for the Online Exam System Xaminer
    (Rebecca Rachinger)
  19. (19) 2022: Automatic Detection of Data Structures in Reconstructed Heap States
    (Manuel Vujakovic)
  20. (20) Dezember 2022: Extending the Online Exam System Xaminer with Streaming Capabilities
    (Herber Tobias)
  21. (21) Februar 2023: LALR(1) Bottom-up Parser Generator
    (Alexander Voglsperger)
  22. (22) März 2023: Sinumerik VS Code Extension
    (Lukas Aichhorn)
  23. (23) März 2023: On the Applicability of Annotation-based Source Code Modification in Kotlin
    (Daniel Pfeffer)
  24. (24) März 2024: An Educational Browser Game about Sorting Algorithms
    (Jasmin Fürlinger)
  25. (25) März 2024: Interactive and Playful Visualizations of String-Matching Algorithms
    (Kilian Wolfinger)
  26. (26) März 2024: Synchronization of Hover Effects Across Multiple Visualizations in JavaWiz
    (Sonja Cao)
  27. (27) Mai 2024: Portable 64-bit Windows Performance Profiler
    (Florian Gatzweiler)
  28. (28) Juli 2024: Interactive and Playful Visualizations of Graph Algorithms
    (Marcel Burgstaller)
  29. (29) September 2024: An Educational Mobile Game about Sorting Algorithms
    (Michael Schöller)
  30. (30) Oktober 2024: Performance Impact of OpenTelemetry Observability on Enterprise SaaS Platforms
    (Robert Pröll)

Supervised Master Theses

Supervised Projects in Software Engineering

Workshops

Meine Liebe zur Informatik, einst selbst durch meinen Lehrer geprägt, führte mich über ein Doktorat (2017) hin zu einer Stelle als Senior Lecturer für Computer Science (2021) - mit dem klarem Ziel, meine brennende Begeisterung an junge Menschen weiterzugeben.

So entwickelte ich unterschiedlichste Workshopformate für Schülerinnen und Schüler, von 30 Minuten bis hin zu 4 Stunden, um spielerisch ein breites Spektrum der Informatik (Algorithmen, Softwareentwicklung und KI) zu vermitteln.

Über die Jahre führte ich so mehr als 90 dieser Workshops in Formaten wie JKU Science Holidays, Young Computer Scientists, Frauen in die Technik, "Trust in Science and Democracy" des BMBWF, und vielen mehr durch.

Mein besonderes Anliegen: Stereotypen aufbrechen - besonders "Informatik ist nur für Jungs". Daher arbeite ich gezielt oft mit Volksschul- und Unterstufenkindern, um früh aufzuzeigen, dass Informatik für alle spannende Möglichkeiten bietet.

Workshopangebot

Wir entwickeln unser erstes Computerspiel - Spieleentwicklung mit Scratch

Wir beginnen mit einer kurzen Einführung in die grafische Programmierumgebung Scratch (scratch.mit.edu).
Selbst ohne vorherige Programmiererfahrung entwickeln wir mit dieser im Anschluss gemeinsam unser erstes Computerspiel.
Dabei beginnen wir bei den Grundlagen und arbeiten uns gemeinsam, Schritt für Schritt, zu komplexeren Aufgaben vor.
Am Ende erhalten die Teilnehmer*innen noch Informationen und Anleitungen, wie sie auch zu Hause selbst Spiele entwickeln können.

Voraussetzungen: Keine. Dieser Workshop ist speziell für Schüler*innen ohne Programmiererfahrung geeignet. Ideal wäre es, wenn die Teilnehmer eigene Notebooks mitbringen könnten; alternativ muss ein Computerraum reserviert werden.
Dauer: Je nach Wunsch 1-3 Stunden.
Teilnehmerzahl: bis zu ca. 20

Wie folgt eine Computerspielfigur einem Weg? Spielerisch Algorithmen kennenlernen mit Scratch

Wir starten mit einer Einführung in die Programmierumgebung Scratch (scratch.mit.edu).
Anschließend erarbeiten wir interaktiv einen Wegfindungs-Algorithmus (eine Schritt-für-Schritt-Anleitung), um Figuren in unserem Spiel selbständig einen Weg folgen zu lassen.
Dabei lernen wir spielerisch wichtige Programmierkonzepte wie Schleifen und Verzweigungen kennen.
Abschließend erhalten die Teilnehmer*innen noch Informationen und Anleitungen, um auch zu Hause selbst Spiele entwickeln zu können.

Voraussetzungen: Keine. Dieser Workshop ist speziell für Schüler*innen ohne Programmiererfahrung geeignet. Optimal wäre es, wenn die Teilnehmer*innen an einem Computer live mitarbeiten können (entweder auf mitgebrachten Geräten oder in einem Computerraum), dies ist aber kein Muss.
Dauer: Je nach Wunsch 1-3 Stunden.
Teilnehmerzahl: bis zu ca. 20

Prompt Engineering: Wie bringe ich einer künstlichen Intelligenz bei, das zu tun, was ich will?

OpenAI ChatGPT, Google Gemini oder Anthropic Claude: Ständig entstehen neue "Large Language Models" (LLMs), zu deutsch "große Sprachmodelle", und diese werden immer besser und leistungsfähiger.
Sie können Antworten zu Fragen generieren, Aufsätze verfassen, Programmieren, ja sogar Bilder und Diagramme zeichnen.
Doch was viele nicht wissen: Mit kleinen Tricks, dem sogenannten Prompt Engineering, kann die Qualität der Antworten oft stark erhöht und speziell auf den Benutzer zugeschnitten werden.
In diesem Workshop tauchen wir in die Welt des Prompt Engineering ein und werden verschiedene Möglichkeiten kennenlernen, die Antworten von LLMs an unsere Wünsche anzupassen.

Voraussetzungen: Keine. Optimal wäre es, wenn die Teilnehmer*innen an einem Computer live mitarbeiten können (entweder auf mitgebrachten Geräten oder in einem Computerraum), dies ist aber kein Muss.
Dauer: Je nach Wunsch 45 Minuten - 2 Stunden.
Teilnehmerzahl: bis zu ca. 20

Sorting is Fun - Spielerisches Kennenlernen von Sortieralgorithmen

In diesem Workshop finden wir heraus, wie ein Computer Daten sortiert und ob ein Mensch dabei mithalten kann.
Dazu versuchen wir in einem eigens entwickelten Spiel, eine Liste von Zahlen in Bestzeit zu sortieren.
Die Herausforderung dabei: Wir dürfen nicht einfach drauflos sortieren, sondern müssen uns an die strengen Regeln eines vorgegebenen Sortieralgorithmus halten -- genau wie ein Computer.
Dabei entdecken wir verschiedene Lösungsstrategien und bekommen ein Gefühl dafür, was ein (Such-)Algorithmus eigentlich ist.
So lernen wir spielerisch eines der wichtigsten Grundkonzepte der Informatik kennen.

Voraussetzungen: Keine. Ideal wäre es, wenn die Teilnehmer eigene Notebooks mitbringen könnten; alternativ muss ein Computerraum reserviert werden.
Dauer: Je nach Wunsch 45 Minuten - 1,5 Stunden.
Teilnehmerzahl: bis zu ca. 20

JavaFX Game Programming

In diesem Workshop entwickeln die Teilnehmer*innen gemeinsam mit dem Workshopleiter ein kleines Computerspiel mittels der Programmiersprache Java und dem Grafikframework JavaFX.

Voraussetzungen: Programmierkenntnisse z.B. in Java oder C# erforderlich. Eigene Laptops mit der neuesten Version von IntelliJ (https://www.jetbrains.com/idea/download) werden benötigt - die gratis "Community" Edition ist komplett ausreichend.
Dauer: mind. 3,5 Stunden.
Teilnehmerzahl: bis zu ca. 20

2D Game Programming in Godot

Mit Hilfe von Godot, einer modernen Game Engine, können Objekte (Wände, Spielfiguren, etc.) in einer Spielwelt platziert und positioniert werden.
Diese Objekte können dann durch kleine Skripte zum Leben zu erwecken und mit Logik versehen werden.
In diesem Workshop stellen wir Godot "hands on" vor, indem wir gemeinsam interaktiv ein kleines 2D-Spiel entwickeln und Schritt für Schritt erweitern.

Voraussetzungen: Grundlegende Programmierkenntnisse z.B. in Python, Java oder C#. Eigene Laptops werden benötigt. Vor dem Workshop muss selbstständig die neueste Version von Godot (https://godotengine.org/) heruntergeladen und installiert werden (gratis). Bitte eine Maus mitbringen, Game Development mit Touchpad ist schwierig!
Dauer: mind. 3,5 Stunden.
Teilnehmerzahl: bis zu ca. 20

3D Game Programming in Godot

Mit Hilfe von Godot, einer modernen Game Engine, können Objekte (Wände, Spielfiguren, etc.) in einer Spielwelt platziert und positioniert werden.
Diese Objekte können dann durch kleine Skripte zum Leben zu erwecken und mit Logik versehen werden.
In diesem Workshop stellen wir Godot "hands on" vor, indem wir gemeinsam interaktiv ein kleines 3D-Spiel entwickeln und Schritt für Schritt erweitern.

Voraussetzungen: Grundlegende Programmierkenntnisse z.B. in Python, Java oder C#. Eigene Laptops werden benötigt. Vor dem Workshop muss selbstständig die neueste Version von Godot (https://godotengine.org/) heruntergeladen und installiert werden (gratis). Bitte eine Maus mitbringen, Game Development mit Touchpad ist schwierig!
Dauer: mind. 3,5 Stunden.
Teilnehmerzahl: bis zu ca. 20

3D Game Programming in Unity (derzeit nicht mehr angeboten)
Kreatives Programmieren mit micro:bit - Wir erwecken einen Microcontroller zum Leben (derzeit nicht mehr angeboten)

2025

2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

Research

Projects

Research Interests

  • Visual Teaching
  • Software Engineering Education
  • (Software) Visualization
  • Data Analysis / Processing / Aggregation / Visualization
  • Memory and Performance Anomaly Detection & Analysis
  • Memory and Performance Monitoring & Profiling
  • Program and Software Comprehension

Publications

  1. ASVG - Accessible Scalable Vector Graphics: intention trees to make charts more accessible and usable.
    Weninger, M.; Ortner, G.; Hahn, T.; Drümmer, O.; Miesenberger, K.:

    Journal of Assistive Technologies, Vol. 9 Issue: 4 (JAT'15), pp.239-246.
  2. An Experiment to Measure the Performance Trade-off Between Traditional I/O and Memory-mapped Files

    Bachelor's thesis, JKU, 2016
  3. ACM DL Author-ize service Efficient Memory Traces with Full Pointer Information.
    Philipp Lengauer , Verena Bitto , Stefan Fitzek , Markus Weninger , Hanspeter Mössenböck

    PPPJ '16 Proceedings of the 13th International Conference on Principles and Practices of Programming on the Java Platform: Virtual Machines, Languages, and Tools, 2016
  4. ACM DL Author-ize service User-centered Offline Analysis of Memory Monitoring Data. [preprint]
    Markus Weninger , Philipp Lengauer , Hanspeter Mössenböck

    ICPE '17 Proceedings of the 8th ACM/SPEC on International Conference on Performance Engineering, 2017
  5. User-defined Classification and Multi-grouping of Data in a Memory Monitoring Tool

    Master's thesis, JKU, 2017
  6. ACM DL Author-ize service User-defined Classification and Multi-level Grouping of Objects in Memory Monitoring. [preprint]
    Markus Weninger , Hanspeter Mössenböck

    ICPE '18 Proceedings of the 2018 ACM/SPEC International Conference on Performance Engineering, 2018
  7. Analyzing the Evolution of Data Structures in Trace-Based Memory Monitoring. [preprint]
    Weninger, M.; Gander, E.; Mössenböck, H.

    SSP '18 Proceedings of the 9th Symposium on Software Performance, Hildesheim, Germany, November 8 - 9, 2018
  8. Tool Support for Restricted Use Case Specification: Findings from a Controlled Experiment. [preprint]
    Weninger, M.; Grünbacher, P.; Zhang, H.; Yue, T.; Ali, S.

    APSEC '18 Proceedings of the 25th Asia-Pacific Software Engineering Conference, Nara, Japan, December 4 - 7, 2018
  9. ACM DL Author-ize service Analyzing Data Structure Growth Over Time to Facilitate Memory Leak Detection. [preprint]
    Markus Weninger , Elias Gander , Hanspeter Mössenböck

    ICPE '19 Proceedings of the 2019 ACM/SPEC International Conference on Performance Engineering, 2019
  10. ACM DL Author-ize service AntTracks TrendViz: Configurable Heap Memory Visualization Over Time. [preprint]
    Markus Weninger , Lukas Makor , Elias Gander , Hanspeter Mössenböck

    ICPE '19 Companion of the 2019 ACM/SPEC International Conference on Performance Engineering, 2019
  11. ACM DL Author-ize service Detection of Suspicious Time Windows in Memory Monitoring. [preprint]
    Markus Weninger , Elias Gander , Hanspeter Mössenböck

    MPLR '19 Proceedings of the 16th ACM SIGPLAN International Conference on Managed Programming Languages and Runtimes, 2019
  12. Memory Leak Visualization using Evolving Software Cities. [preprint]
    Weninger, M.; Makor, L.; Mössenböck, H.

    SSP '19 Proceedings of the 10th Symposium on Software Performance, Würzburg, Germany, November 4 - 6, 2019
  13. Memory Cities: Visualizing Heap Memory Evolution Using The Software City Metaphor. (Best Paper Award) [preprint]
    Weninger, M.; Makor, L.; Mössenböck, H.

    VISSOFT '20 Proceedings of the Eight IEEE Working Conference on Software Visualization, Adelaide, Australia (moved online), 28-29 September, 2020
  14. Investigating High Memory Churn via Object Lifetime Analysis to Improve Software Performance. [preprint]
    Weninger, M.; Gander, E.; Mössenböck, H.:

    SSP '20 Proceedings of the 11th Symposium on Software Performance, November 12 - 13, 2020, Leipzig, Germany (moved online).
  15. Heap Evolution Analysis Using Tree Visualizations. [preprint]
    Weninger, M.; Makor, L.; Mössenböck, H.

    SSP '20 Proceedings of the 11th Symposium on Software Performance, November 12 - 13, 2020, Leipzig, Germany (moved online).
  16. Memory Leak Analysis using Time-Travel-based and Timeline-based Tree Evolution Visualizations. (Best Paper Award) [preprint]
    Weninger, M.; Makor, L.; Mössenböck, H.

    STAG '20 Proceedings of the 7th Conference on Smart Tools and Applications in Graphics, November 12 - 13, 2020, Online.
  17. Detection and Analysis of Memory Anomalies in Managed Languages Using Trace-Based Memory Monitoring

    Dissertation, JKU, 2021
  18. Erkennung und Analyse von Speicheranomalien in Sprachen mit automatischer Speicherverwaltung unter Nutzung von Trace-basierter Speicherüberwachung ("Trace-basierte Erkennung und Analyse von Speicheranomalien") in Ausgezeichnete Informatikdissertationen 2021 [pdf]

    Weninger, M.:

    Lecture Notes in Informatics (Gesellschaft für Informatik), 2021
  19. ACM DL Author-ize service On the Applicability of Annotation-Based Source Code Modification in Kotlin. [preprint]
    Daniel Pfeffer, Markus Weninger

    Proceedings of the 20th ACM SIGPLAN International Conference on Managed Programming Languages and Runtimes, October 2023
  20. Tracing Performance Metrics in Kotlin Multiplatform Projects via Compile-Time Code Instrumentation. [preprint]
    Weninger, M.:

    Symposium on Software Performance (SSP'24), Nov. 06-07, 2024, Linz, Austria.
  21. JavaWiz: A Trace-Based Graphical Debugger for Software Development Education. [preprint]
    Weninger, M.; Grünbacher, S.; Prähofer, H.:

    Proceedings of the 33rd IEEE/ACM International Conference on Program Comprehension (ICPC 2025), April 27-28, 2025, Ottawa, Canada.
  22. Trace-Based Bytecode Interpreter Visualization for Compiler Construction Education. [preprint]
    Herber, T.; Weninger, M.:

    Proceedings of the 13th IEEE Working Conference on Software Visualization (VISSOFT 2025), September 7-8, 2025, Auckland, New Zealand.
  23. SaaS Observability on the Microsoft Power Platform and its Performance Impacts. [preprint]
    Pröll, R.; Weninger, M.:

    Proceedings of the 13th IEEE International Conference on Cloud Engineering (IC2E 2025), September 23-26, 2025, Rennes, France.
  24. OpenTelemetry Instrumentation using Kotlin Multiplatform Compiler Plugins. [preprint]
    Schoenberger, F.; Weninger, M.:

    Symposium on Software Performance (SSP'25), Nov. 04-05, 2025, Kiel, Germany. [accepted for publication]
  25. Simplifying Kotlin Compile-Time Code Instrumentation. [preprint]
    Bader, L.; Weninger, M.:

    Symposium on Software Performance (SSP'25), Nov. 04-05, 2025, Kiel, Germany. [accepted for publication]

Awards

  1. Winner of the Coding 4 a Cause (C4C:EU) contest at the AAATE conference 2015.
    News: German and English
    Statement: Stated one of the judges, Mike Paciello, founder and CEO of The Paciello Group in New Hampshire, USA: "I am inspired by the Johannes Kepler University students! To watch 3 of our brightest young people develop a mainstream application that ensures the accessibility of SVG images to users with disabilities, is a testimony to the success of the C4C program. Their ingenuity and strong determination to solve a complex challenge, tells me that our students are learning how to design and develop accessible information technologies! Congratulations JKU, your students and their mentor, Olaf Drümmer."
  2. Adolf-Adam-Informatikpreis 2017 - Nominiert für die beste Informatik-Masterarbeit des vergangenen Studienjahres
    Thema: Durchblick bei großen Datenmengen - Sammeln ist Silber, Verstehen ist Gold
  3. Best Paper Candidate
    User-defined Classification and Multi-level Grouping of Objects in Memory Monitoring.
    9th ACM/SPEC International Conference on Performance Engineering (ICPE'18), Berlin, Germany, April 9 - 13, 2018.
  4. Best Presentation of Best Paper Candidates
    User-defined Classification and Multi-level Grouping of Objects in Memory Monitoring.
    9th ACM/SPEC International Conference on Performance Engineering (ICPE'18), Berlin, Germany, April 9 - 13, 2018.


  5. Best Paper Award
    Memory Cities: Visualizing Heap Memory Evolution Using The Software City Metaphor.
    8th IEEE Working Conference on Software Visualization (VISSOFT'2020), Adelaide, Australia (moved online), 28-29 September, 2020


  6. Best Paper Award
    Memory Leak Analysis using Time-Travel-based and Timeline-based Tree Evolution Visualizations.
    Conference on Smart Tools and Applications in Graphics, November 12 - 13, 2020, Online


  7. Award of Excellence

    Dissertation award by the Austrian Federal Ministry of Education, Science and Research


  8. JKU Young Researchers' Award

    The Johannes Kepler University Linz Young Researchers' Award supports outstanding academic and scientific accomplishments to honor doctoral candidates.


  9. Kepler Awards for Excellence in Teaching - Category "Best Practice"

    In der Kategorie "Best Practice" wurden drei Lehrkonzepte (aus 22 Einreichungen) des Studienjahres 2022/23 prämiert, welche sich besonders um eine Optimierung ihrer Lehre bemühen und als Vorbild dienen können.

    Uns wurde der Preis für "UE Softwareentwicklung 1" sowie das Visualisierungstool JavaWiz verliehen, das speziell zur Unterstützung der Programmiergrundlagenlehre am SSW entwickelt wurde.


Invited Talks

  1. Analyzing Memory Errors in Production (slides)
    Stockholm Chaos & Resilience Engineering Day 2019, Stockholm, Sweden, December 4, 2019

Tutorials

  1. Building Custom, Efficient and Accurate Memory Monitoring Tools for Java Applications
    (Replacing Verena Bitto)
    7th ACM/SPEC International Conference on Performance Engineering (ICPE 2016), Delft, The Netherlands, March 12 - 16, 2016

Research Artifacts

  1. Questionnaires used in our controlled experiment on Restricted Use Case Specification.
    Weninger, M.; Grünbacher, P.; Zhang, H.; Yue, T.; Ali, S.:
    The experiment is described in Tool Support for Restricted Use Case Specification: Findings from a Controlled Experiment.
    in Proceedings of the 25th Asia-Pacific Software Engineering Conference (APSEC'18), Nara, Japan, December 4 - 7, 2018.
    DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.1460462
  2. Memory Cities: Visualizing Heap Memory Evolution Using the Software City Metaphor - Artifact (Binaries, Data Sets, Video, Instructions).
    Weninger, M.; Makor, L.; Mössenböck, H.:
    in Proceedings of the 8th IEEE Working Conference on Software Visualization (VISSOFT'20), Adelaide, Australia, September 28 - 29, 2020 (moved online).
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3991785
  3. Tracing Performance Metrics in Kotlin Multiplatform Projects via Compile-Time Code Instrumentation (Source Code and Builds).
    Weninger, M.:
    in Proceedings of the 15th Symposium on Software Performance (SSP 2024), Nov. 06-07, 2024, Linz, Austria.
    DOI: https://zenodo.org/records/13958416
  4. Trace-Based Bytecode Interpreter Visualization for Compiler Construction Education - Artifact (Source Code, Video, Instructions, Demo Traces).
    Herber, T.; Weninger, M.:
    in Proceedings of the 13th IEEE Working Conference on Software Visualization (VISSOFT 2025), September 7-8, 2025, Auckland, New Zealand.
    DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.16362219

Personal

Social Media & Online Appearances

Student Services

2024

  • Mitglied - Studienvertretung Doktorat TN JKU

2023

  • Mitglied - Studienvertretung Doktorat TN JKU

2022

  • Mitglied - Studienvertretung Doktorat TN JKU

2021

  • Mitglied - Studienvertretung Informatik & AI JKU
  • Mandatar - Studienvertretung Doktorat TN JKU

2020

  • Organisation - Erstsemestrigenmentoring Informatik JKU
  • Mitglied - Studienvertretung Informatik & AI JKU
  • Mandatar - Studienvertretung Doktorat TN JKU

2019

  • Organisation - Erstsemestrigenmentoring Informatik JKU
  • Mitglied - Studienvertretung Informatik & AI JKU
  • Mandatar - Studienvertretung Doktorat TN JKU

2018

  • Traumberuf Technik - Berater "Computer Science"
  • Organisation - Erstsemestrigenmentoring Informatik JKU
  • Mitglied - Studienvertretung Informatik JKU

2017

  • Organisation - Erstsemestrigenmentoring Informatik JKU
  • Mitglied - Studienvertretung Informatik JKU

2016

  • Mitglied - Studienvertretung Informatik JKU

2015

  • Mitglied - Studienvertretung Informatik JKU

Social Services

2025

  • Rotaract Linz (Mitglied)

2024

  • Rotaract Linz (Mitglied)

2023

  • Rotaract Linz (Sozialbeauftragter)
  • Rotaract Linz (Mitglied)

2022

  • Rotaract Linz (Sekretär)
  • Rotaract Linz (Sozialbeauftragter)

2021

  • Rotaract Linz (Präsident)
  • Rotaract Linz (Sekretär)

2020

  • Rotaract Linz (Präsident)

2019

  • Rotaract Linz (Mitglied)
  • Rotaract Linz (Präsident)

2018

  • Rotaract Linz (Mitglied)